od iqwe » sob 15. pro 2018 21:14:03
Ty baterky máš pořádně podbité, proto se asi nechytají ani na nabíječce. Pro srovnání parametrů těch LiFePO4 je přirovnám o k LiIon z ecigaret.
Nominální napětí LiIon/LiFePO4 = 3,7V/3,2V
Max. napětí na které se nabíjí = 4,2V/3,65V
Min. napětí pod které se nesmí vybít je většinou 2,5V/2V
AkuPack je 2S (2 články v sérii), číli všechny tyto hodnoty článků x 2. Auto zřejmě nemá žádnou ochranu baterií proti podbití, když tě to pustilo pod 4V, jinak by to mělo ukončit odběr někde kolem 5V, aby byla rezerva. Mody taky vypínají cca 0,7V nad minimem.
Pokud se nechtějí baterky dobíjet, zkusil bych jim pomoci připojováním jiné baterie. Určitě máš nějaké 18650 do svítilen, když už nevapuješ. Předpokládám, že ten tištěný spoj v packu je jen na propojení s vodiči a není na něm žádná elektronika (nejsou ani z jedné strany připájené nějaké součástky). Takže by se dala připojovat plně nabitá 18650 ke konektoru, kterým se připojuje k autu nebo tam, kde jsi naměřil těch 3,2 - 3,3V a průběžně kontrolovat měřením, jak napětí stoupá. A samozřejmě kontrolovat jestli se články nehřejí. Je potřeba se dostat nad ty 2V na článek, raspektive 4V pack, aby se chytly na nabíječce.
Taky by se dala nějaká polovybitá 18650 připojovat k jednotlivým článkům, ale to je drastičtější metoda díky většímu rozdílu napětí mezi bateriemi, když máš na článcích jen nějakých 1,6V. To by tam tekl vyšší proud.
Na pohnutí s motorem by taky mělo stačit těch 4,2V z 18650, když jsi pack vyjezdil až na 3V, ale pozor na přepólování, abys neodpálil regulátor.
Jinak souhlasím s Jardou, použít lepší baterie. Co jsem mrknul na náhradní motorky, tak modeláři se moc parametry nezabývají a snad zvýšení napětí packu o 1,1-1,2V snese i regulátor. Ono se to napětí plně nabitých článků stejně rychle sníží.
Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody.
Pico 75TC+Rocket R, Cloupor mini+Cobra, Koopor mini+Cobra
od 16.11.2012 vaping a 22.11.2012 poslední pyro
eCF Brno - RETROHIPSTER FETIŠISTA