• Reklama
FastTech
 
 

Přechodový odpor a výkon

Zde se pokusme dojít k jasným a jednoznačným závěrům a rozšířit tak naše informace z webu.

Moderátoři: dlouhejbil, Joker, Grif, jura-p

Re: Mechanický kompakt

Příspěvekod jura-p » čtv 09. led 2014 18:50:32

JX3P.
Ale nic takového já ani netvrdím. Vůbec nevím, kde si vzal svou větu v člověčině, kterou mi podsouváš, že já tvrdím, že: "Převedeno do člověčiny tvrdíš, že v drážkách závitů bude ten el. proud přeskakovat v milionech nerovností a to bude mít za následek úbytek napětí."
Já o úbytku napětí nikdy nic nepsal.

Co mě zajímá, je to, aby se odstranily odpory, které při průchodu proudu přes ně produkují teplo, tedy mají výkon, který se nespotřebovává na ohřev spirálky, ale na vytápění okolí. Tyto odpory v okruhu nesnižují napětí, snižují ale proud, který prochází každým místem okruhu a vedou k plýtvání kapacitou baterie, protože se ohřívají jiná místa mimo spirálky, všechna, kde je nějaký zbytečný odpor a to je plýtváním..
A takové odpory jsou na většině spojů. Šroubovaných, přítlakových, bodových a jakýchkoli. Já netvrdím nic o bodech nebo milionech bodů, jak mi podsouváš, ale odpory v těchto místech vznikají. Je docela možné, že jsou bodové a součet těchto bodů, který má menší součet plochy v přechodu než v těle materiálu nepřerušeného vede k tepelnému namáhání proudem v těchto místech. To já nevím, ale odpory tam skutečně jsou a mají své projevy. Jsou často takového rázu, že ztrátové výkony na nich dokážou vyhřát pružiny tak, že ty přestávají pružit, zahřívají ego patici 510, a i jinde často tak, že znatelně vyhřívá to místo na gripu. Ve šroubení je to možná i tím, že vzniká spousta kysličníků, které jsou většinou elektricky špatně vodivé a tyto dále zvyšují odpor v místě těchto šroubení. Součet těchto odporů se přičítá k odporu spirálky a i při zachovaném napětí snižuje proud, který protéká okruhem a tedy i spirálkou.

Možná je to fopa, ale já už mnohokrát a na mnoha gripech vlastní rukou cítil, jak se zahřívají v místech přechoďáků a po zlepšení vedení v tom místě se pak už nezahřívaly.
Často významně pomůže i prosté očištění všech deseti až dvaceti šroubení, tedy dvaceti až čtyřiceti závitů od nánosů kysličníků. Tedy deset minut a hned to kouří lépe.

Úbytek napětí na kontaktech baterie je vnitřní záležitost baterie a je závislá na proudu, který na kontaktech odebíráme. Každá baterie má větší pokles při větším proudu. Čím menší odpor celého okruhu, tím větší pokles a naopak, čím větší odpor, tím menší pokles. Baterie schopné většího odběru, menší pokles.

Ale tím, že mnohonásobně sešroubovaný grip a atík mají více přechodových odporů, tak je odpor okruhu větší a odběr proudu z baterie, při větším odporu okruhu, menší. Kdyby přechoďák vzrostl nad každou mez, tak pokles napětí na baterii nenastane vůbec. Ale to patří do debaty o bateriích a ne sem.
Máš pravdu v tom, že odstraněním přechoďáků se pokles napětí na kontaktech baterie v odběru nesníží, on se dokonce zvýší, je-li baterie měkká, ale není to argument do této debaty.

No prostě si toho Bivoje vyzkoušej místo toho, abys říkal, že jsem někoho zblbnul. Vilisák je e-kuřák zkušenější než my dva dohromady a jen tak se od nějakýho Jury zblbnout nedá.
Obrázek
Uživatelský avatar
jura-p
Moderátor
Moderátor
e-Sentinel
e-Sentinel
 
Příspěvky: 1021
Registrován: ned 15. črc 2012 12:53:33
Bydliště: CB
Národní vlajka:
Czech Republic

Reklama

Herní streamy na Twitch.tv a záznamy na YouTube.

Re: Mechanický kompakt

Příspěvekod martini » čtv 09. led 2014 19:24:46

To je marný, to chce termokameru :blush 3 x jsem chtěl přispět do téhle plodné diskuze a 3 x jsem raději mávl rukou, ale už fakt nemůžu. Juro, při těch tvých subohmových spirálách bude hřát každá baterka jako sviňa a já pochybuji, že bys přes ten její žár mohl zaznamenat větší teplotu na spínači, nebo nedej bože na závitech. Závity a jiné statické části dělají v gripu zanedbatelné přechoďáky (pokud jsou udržovány v rozumné čistotě) a mají navzájem pevný dotek na dostatečné ploše, absolutně nemá cenu se jimi zabývat, protože i ten stupidní 510 konektor je pro takové proudy dostatečně dimenzovaný. U spínače je to jiná, tam je potřeba kromě velké plochy i kvalitního materiálu s dobrou vodivostí, aby se minimalizovalo jiskření při styku ploch, to dělá to teplo, ne přechodový odpor, to není jako topné těleso. Nemám nic proti kompaktům, naopak, osobně mému oku sice taky nelahodí, ale Vlastíkovi přeju, ať si ho do sytosti užije :yes .
Paps+Heron (hybrid) *** 4Nine+Kayfun nano (hybrid) *** Origin+Aqua (hybrid) *** Sigi8+Ithaka (hybrid) *** Sigi20+Oddy *** JoyeMech+Fogger2 *** 69mod+Magma *** Lab65+Kayfun *** iStick 50+Erlkonigin mini *** G3 mini+Kayfun V3 mini *** eGrip+RBA base *** eGrip II

JSEM ZÁVISLÝ A NESTYDÍM SE ZA TO!
Uživatelský avatar
martini
e-Kuřák fajnšmekr
e-Kuřák fajnšmekr
 
Příspěvky: 376
Registrován: ned 22. črc 2012 10:25:20
Bydliště: Šumperk

Re: Mechanický kompakt

Příspěvekod Profivapers » čtv 09. led 2014 19:46:58

Chvile kdy soudim ze neni neco v cajku je kdyz se to hreje. Je to laicke, ale merit a podlozit to neumim. Motam kolem ohmu a nekolikrat se mi stalo ze nekde neco hralo. Sroubovane tlacitko u gripu s bocnim - lehce zadelany zavit, docela to topilo. Dost casto cistim. Klasika kdo to mel a resil - titanova trubka a v ni narvana bronzfosforova pruzina, dole vyhlazena. Celej spodek topil. Resilo se to ruzne. Ja treba omotem medi. U Fuzze se vyhlazuji a vymysleji nove pruziny atd. Takze ja na prechodaky a jejich vliv verim. Kdyz mi to topi do ruky tak tam proste je a mrham. V zavitech trubek nevim, ty mi nikdy netopily. Takze muj laicky pohled na prechodaky - cim mene kritickych mist tim lepe. Proc sroubovat z nekolika casti a delat z toho puzzle o ktery se musim starat, kdyz to tak byt nemusi.
To k tem prechodakum, ale rozhodne za sebe nemuzu rict - kompakt je dobry pro me pro to ze ma zminimalizovane prechodove odpory, to ne, ma pro me spoustu dalsich vyhod, ale prijde mi logicke nedelat mraky zbytecnych sroubeni a kritickych mist ktere tam nemuseji byt. A co neni clovek neresi. Staci jedno na baterii.

[ Post made via Android ] Obrázek
Uživatelský avatar
Profivapers
Nezbedný kamna
Nezbedný kamna
 
Příspěvky: 4187
Registrován: sob 08. čer 2013 4:40:39
Bydliště: Na louce
Národní vlajka:
Czech Republic

Re: Mechanický kompakt

Příspěvekod JX3P » čtv 09. led 2014 20:10:53

A co teprv kostra na autě, tam musí bejt sakra přechodáků, těch všelijakejch spojů..hrůza..z toho zjištění jeden dneska neusne, jestlipak ten mínus od autobaterky bude vzadu na blinkrech míň mínusovější.....budu ohmatávat kastli esli to někde netopí a ty mrchy přechoďáky najdu, to vám říkám....vzdávám se :hammer_head:
Obrázek

P = U²/ R
Uživatelský avatar
JX3P
Temelín
Temelín
 
Příspěvky: 2080
Registrován: čtv 07. čer 2012 1:46:59
Bydliště: Louny

Re: Přechodový odpor a výkon

Příspěvekod Grif » čtv 09. led 2014 22:01:41

Já jsem si málem pěkně popálil ruku o závit na těle Matrixe. Atík šel do zkratu. A zrovna dneska Bagua z Igo-L. Bafu a zdá se mi nějak teplý grip v ruce. Vyndám baterku a byla horká. Namontuju jinou a žádný ohřívání. Dám zpět tu co hřála a opět nic. Tak jsem poněkud zmaten. Tedy mám podezření na spínač, ale nic průkazného.
Prostě, e-kouřím vše možné.
Všechno se dá vysvětlit. Bohužel ne všem.
Uživatelský avatar
Grif
Moderátor
Moderátor
Sádrový ježek
Sádrový ježek
 
Příspěvky: 5286
Registrován: pát 08. dub 2011 16:44:25
Bydliště: Jizerské hory
Národní vlajka:
Czech Republic

Re: Přechodový odpor a výkon

Příspěvekod JX3P » čtv 09. led 2014 22:24:57

Stalo se mi neco podobnýho, na vině byl okem sotva patrnej oděrek smršťovačky na baterce.
Obrázek

P = U²/ R
Uživatelský avatar
JX3P
Temelín
Temelín
 
Příspěvky: 2080
Registrován: čtv 07. čer 2012 1:46:59
Bydliště: Louny

Re: Přechodový odpor a výkon

Příspěvekod JasonCZ » čtv 09. led 2014 22:52:22

Osobně bych řekl, že závity na spojích trubky gripu jsou malou překážkou v ceste proudu, ne-li žádnou. Pokud je závit dobře udělaný, tak má při utaženém závitu možná větší styčnu plochu, než je průžez materiálu samotného. To asi neplatí v případě, že závit někdo vyříznul kapesním nožíkem.
U Semovaru(zrovna příklad závitového puzzle) se mi ohřálo víčko jen jednou a to v momentě, kdy jsem špatně nastavil přítlak víčka na článek. Tam je asi to nejhorší místo gripů, pokud není přívod na aku přímo napájen. Vzhledem k tomu, že většina článků má poměrně tvrdé plochy + a - pólů, tak tam dochází k tomu přechodovému odporu. Plus samosřejmě u mechanických spínačů přímo ve spímači. Ono u nového spínače to není nijak tragické, ale vzhledem k tomu jiskření v momentě sepnutí, se odpor vytváří používáním. I v kontaktním zapalování starších motorů se z tohoto důvodu přidával kondenzátor( tam jiskření, vzhledem k velikosti napětí, bylo viditelné).
Uživatelský avatar
JasonCZ
e-Kuřák
e-Kuřák
 
Příspěvky: 153
Registrován: pon 20. úno 2012 16:18:28
Národní vlajka:
Czech Republic

Re: Přechodový odpor a výkon

Příspěvekod jura-p » pát 10. led 2014 0:20:28

Tak já to zkusím ještě jednou a pak toho nechám.
Vy říkáte, že jediný přechoďák je na tlačítku, které spojuje tak, že se přitlačí ploška zespodu k baterii a současně se vlastně vyhnutím toho posuvného válečku ten váleček zapře o vršek a spodek vodícího kroužku ve kterém ve spínačí klouže nahoru a dolů. Je tam spojení několikerým přítlačením současně.

Ale úplně stejné spojení přitlačením je na normálním gripu i nahoře na čudlíku v objímce 510, kde je většinou plusčípek, tedy přítlačný kontakt mezi tím čípkem a baterií a mezi tím čípkem a plustyčkou atíku. Nevidím žádný důvod, proč by v tlačítku přechodový odpor měl vznikat a proč v tom čípku nevznikat.

Šroubení: Na předposledním srazu přišla jedna kolegyně s tím, že jí její zařízení nějak nekouří. Rozšroubovali jsme jí to na všech mnoha rozšroubovatelných místech a jen tak papírovými ubrousky, jen lehce zvlhčenými pivem, jsme jí všechny ty závíty očistili zevnitř i zvenku. Všechny mimo toho, který používala na měnění baterie, měla zanesené převážně kysličníky, které jsou relativně málo vodivé, některé se dají považovat za izolanty. Já neříkám, že odpory na těchto nepřesných závitech jsou bůhvíjaké, ale na běžné mechanice je jich někdy víc jak deset zapojených do okruhu a řada dalších bývá na z několika součástí sešroubovaných atících, několik přechodů bývá naražených, ale ty mívají přechodové odpory minimální. Tyto přechoďáky opravdu nejsou velké, nejsou-li extrémně zanesené nebo zalakované (či se zbytky eloxu), jak se stávalo u Joy trubky, ale všechny se sčítají a jsou.
K tvrzení, že přechod proudu přes závit je hladší než plným materiálem nemám, co bych poznamenal, mimo toho, že tomu tak není ani nemůže být.
Jedno šroubení je možná zanedbatelné, možná by nevadilo ani druhé, řekněme servisní na horním konci, které by usnadňovalo montáž střední tyčky u kompaktu. Ale ten počet, který je na běžné sestavě čínského mechanického gripu a DIY atíku téže provenience je řádově vyšší. A význam má, zejména proto, že je málo lidí, kteří pravidelně čistí všechny závity, co na svých zařízeních mají a mnozí ani neví, kolik jich ve skutečnosti je a jsou dost šokovaní z toho, co všechno je na jejích zařízeních šroubovací. O přesnosti a přiléhání těch závitů snad nikdo nemá iluze. Zejména patice 510 bývá vzorem rozviklanosti a někdy je problémem, aby atík na gripu vůbec držel nebo šel našroubovat. Tam je přechodový odpor jistý a značný a není v tom místě jediný. O čípku, často sešroubovaném z více dílů, jsem již psal.

Pružinky: S těmi si už hodně lidí užilo dost trápení na přechodech. Menší přechodový odpor mívají ty do dna nebo spodního víčka letované (což u titanu nejde), ty na kterých je dole očko a jsou přes to očko přišroubované, také se používalo jejich obtočení nebo vylepšení kontaktu různými chomáči svazky nebo oplety z mědi či stříbného vlákna. Všechna tato opatření vykazovala menší přechodové odpory, což se projevovalo tím, že místo umístění spirálky přestalo topit. Tam přechodový odpor vznikal na dvou místech, na přítlaku k baterii a na kontaktu širší strany spirálky se dnem víčka nebo tuby, připadně s její stěnou.
Řešením těchto přechoďáků bylo víc. Například Peter z Fuzze spirálky na místech, kde mají kontakt leštil.
To je další místo, kde přechoďáky skutečně vznikají, přes autoritativní tvrzení některých, že takové přechoďáky nejsou.

A poslední věc, se kterou se musím vyrovnat, je topení baterií. Přestože používám odpory od 0,7 do 1,1 ohmu, jen málokdy jinak, a je pravda, že baterie na to reagují teplem (přece jen mají taky odpor, o kterém se pořád bavím), tak je nikdy nepřehřeju. Stačí k tomu používat IMR baterie. Já většinou AW a několik EFEST. Jejich tepla není nazvatelná rozpálením, možná je lze označit jako vlažné a není ani po velmi extenzivním kouření větší než zahřátí, které dokázaly vytvořit levné mechaniky z Číny, než jsem se naučil s těmito přechoďáky účinně pracovat a držet je na uzdě. Zejména hřející spirálka pod baterií zahřeje baterii víc, než vnitřní odpor baterie v provozu. Jestli mi někdo tvrdí, že žhavím baterie svými subohmovými odpory na spirálce, tak zjevně takové nepoužívá a neví, co mi to vytýká. Nic takového se totiž neděje.
Ano, u používání spirálek s odporem pod jeden ohm je ten problém přechodových odporů zařízení závažnější. Když všechny odpory na zařízení dosáhnou v součtu hodnoty dejme tomu 0,25 ohmu, což kombinace čínského atíku a čínské mechaniky hravě dosáhne, znamená to, že víc jak čtvrtina výkonu je vytopena pánubohu do oken.

Myslím si, že poslední dobou začínající tendence přítlačné, kluzné a někdy i šroubovací kontakty pozlacovat bude výrazným zlepšením, ale nedá se očekávat u levnějších zařízení. (A ty se mě, a myslím i většiny z vás víc týkají, než ty přes 200 euro.)

U všech zařízení je efektivnější cesta snížení počtu všech možných přechodů. Protože tam, kde přechody nejsou, nejsou přechodové odpory vůbec. Nemohou se ani znečistit, zoxidovat ani jinak zhoršit, není třeba je čistit ani jinak se jim věnovat. I to je důvod, proč je český kompakt, o kterém zde byla tolikrát řeč, tak kvalitní a tak dobře kouří. Ničím jiným se třeba od Agáty na čínské mechanice principiálně neliší. Jen tím, že má mnohem méně přechoďáků a ty, které mu zůstaly, třeba na tlačítku, jsou taky menší. A je lepší, ale to je třeba zkusit. Je dokonce lepší než třeba Adla na čínské mechanice, abych použil pro srovnání atík konstrukčně vlastně stejný a tam je rozdíl už nesporně způsoben jen tou konstrukcí kompaktu od dolní plošiny dolů.
Obrázek
Uživatelský avatar
jura-p
Moderátor
Moderátor
e-Sentinel
e-Sentinel
 
Příspěvky: 1021
Registrován: ned 15. črc 2012 12:53:33
Bydliště: CB
Národní vlajka:
Czech Republic

Re: Přechodový odpor a výkon

Příspěvekod JX3P » pát 10. led 2014 1:56:20

stále dokola

pri slusně vyřezanych závitech (zavitech na tělech módu) a udržovaných v čistotě přechoďáky nejsou,..
můžeš postnout i relevantní cizokrajnej odkaz - klíč.slova = contact resistance mechanical mods
rád(i) se nechám(e) poučit

modeři (tvůrci) modů, převážně z Filipín používají pro high-endový mody na baterie přítlačnej kontaktní systém,
právě proto, že jedině silou je možný dosáhnout spolehlivýho kontaktu, převedeno do srozumitelštiny, baterka se
sevře shora na plus pin, zespod obvodem doléhá na delrin kroužek, nebo se využívá samotný isolace baterky (Chi-You)
a tělem gripu nebo mechanismem na tlačítku se stáhne k sobě. Je to jediný možný spolehlivý řešení kontaktu s válcovým článkem...spolehlivý pro subohmový setupy. Je to proto, že modeři nejsou tupý a vědí, že pružina nevyvine dostatečnej přítlak na subohmový setupy.
Přítlak pružinou jsem dlouho u žádnýho high-end modu neviděl..

Toto se vztahuje i na tvou stať o pružinách

zbejvá mechanický tlačítko spínač, kde se spolehlivost kontaktu řeší postříbřením, konstrukcí styčný plochy..tam nikdo nic nevymyslí..použití magnetů s elektrickým kontaktem nesouvisí, jde pouze o technicky elegantní řešení..

Ale úplně stejné spojení přitlačením je na normálním gripu i nahoře na čudlíku v objímce 510, kde je většinou plusčípek, tedy přítlačný kontakt mezi tím čípkem a baterií a mezi tím čípkem a plustyčkou atíku. Nevidím žádný důvod, proč by v tlačítku přechodový odpor měl vznikat a proč v tom čípku nevznikat.


čudlík, plusčípek, plustyčka...prosím? ))
Ne, tam nám co používámne klony chytrých nejen filipínských moderů bájný přechoďák nevzniká, tam je kontakt zaručenej silou..viz vejš
Tam vzniká NEkontakt právě vám pérkařům.. LOL

Šroubení: Na předposledním srazu přišla jedna kolegyně...
kolegyně je ženská a ženský kouří eGo baterky a viviny páč nerady budí pozornost a šmejkaj velký krámy
Pokud je naopak pokročilá, už dávno ví, že má mít hulidlo v čistotě jako svý spodní prádlo a když to neví máte jí to na srazu vysvětlit (to prádlo ne), ...kdyby taková ženská měla díky tvýmu PR Bivoje, překvapí vás jiným špekem..takže argument mimo mísu

Myslím si, že poslední dobou začínající tendence přítlačné, kluzné a někdy i šroubovací kontakty pozlacovat bude výrazným zlepšením, ale nedá se očekávat u levnějších zařízení. (A ty se mě, a myslím i většiny z vás víc týkají, než ty přes 200 euro.)


Kluzné, šroubovací, přítlačné???
Tam nejde nic vymyslet, viz vejš, pokud jsi přesvědčenej o opaku, zaměř tam svý úsilí..možná nabodovat a baterky neměnit ))

Co se týče ohřevu baterek tak pokud má člověk slušnou a na zvolenej setup vhodnou, je studená jak psí čumák, max.
vlažná....pokud ne, patří do koše.
V tomto jediném bodě lze najít shodu..
Jsem zvědavej co tam máš dál..
Obrázek

P = U²/ R
Uživatelský avatar
JX3P
Temelín
Temelín
 
Příspěvky: 2080
Registrován: čtv 07. čer 2012 1:46:59
Bydliště: Louny

Re: Přechodový odpor a výkon

Příspěvekod jura-p » pát 10. led 2014 3:44:33

Jak jsem napsal na začátku posledního přispěvku, po posledním není nic.

Já v podstatě jen tvrdím, abych použil analogii, že když mám spojit dvě místa kus od sebe vodivě, tak je lepší tam natáhnout jeden drát, než stejně tlustý drát z několika kusů, spojených tu stiskem, tu spojených stočením dvou kousků dohromady, tu sešroubovaných v kousku "čokolády". A když to bude z jednoho kusu, tak že s tím budou menší problémy v provozu. A že tím jedním drátem budu moci převádět větší proud a nebude mi hrozit, že to neudržím v dobrém stavu, ani když to budu čistit. Tvrdím taky, že v těch spojeních je dost vysoká pravděpodobnost, skoro jistota, že se mi ty spoje vyšším výkonem začnou vyhřívat a že budu mít právě v těch spojeních s takovýmto vedením problémy.

No a k posledním argumentům. Myslím, že přítlak jednoho malíčku, který se rozloží na kontakt mezi tlačitkem a baterií, tlačitkem a kluzným (většinou v silikonovém nebo jiném těsnění uloženém) čípku a mezi tímto čípkem a střední tyčkou atíku, není přítlak silou, je to furt jen dotek. Já přece nehájím jiné věci u tlačítka, než píšeš ty. Ano, tak je ten náš jediný mechanický kompakt udělán. Jako ty filipínské. V tom je taky jeho přednost proti těm, s kterými ho srovnávám a u kterých je to jen zřídaka takto.

Já nezpochybňuji práci špičkových filipínských tvůrců, já se nebavil o tom, že by měly být jejich špičkové výtvory špatné. Myslím, že je vlastně ani neznám. Já se bavil o rozdílech mezi málo přechody na Vilisákovi (kompaktu) a mezi sestavou běžného (většinou čínského) mechanického gripu s atíkem (taky většinou čínským) nebo u čínských hybridů, které jsou často jen běžné sestavy s vynecháním šroubení 510, i tím jsou trochu lepší. (Někdy dokonce i s horním víčkem s 510 závitem v záloze, aby mohly být přešroubovány v běžné gripy.) V debatě šlo o výhody kompaktu oproti sestavě běžné mechaniky a běžného DIY atíku. Docela rozumím tomu, že špičkoví filipínští tvůrci by si se mnou rozuměli a jak tak sleduju sem tam, když na něco někdo odkáže, vývoj hybridů, taky jsou čím dál méně sešroubovávané. Filipínští špičkoví tvůrci jdou také správným směrem.
Ale debata fakt nebyla o gripech, které máš jen ty a já si je sem tam prohlédnu na webech. Ta byla o tom, že kompakt má výhody v tom, že může lépe využít proudu a může být jednodušší a méně sešroubovaný, což je konstrukčně lepší i když náročnější na výrobu a má naději tím, že má přímý kontakt plus polu odpařovací sekce s baterií a nemá řadu míst, kde běžná sestava a teď si všimni, jak jsem tolerantní, může mít případně přechoďáky a má tím naději a ty lepší i skutečně menší celkový odpor a menší ztráty. A že si myslím, že proto lépe kouří. Že v tom to je, to, proč je tak dobrý. To, že je dobrý, cítim při kouření. Jo, kdyby byly v sestavách závity perfektní (jakože většinou nejsou), kdyby byly kontakty čisté (jakože být nemusí), kdyby měly dobře vodivý a neoxidující povrch kontaktů včetně šroubení(který nemají), třeba zlatý (jakože většinou nemají), tak bys měl pravdu, že debatuju o tom, co vlastně není problémem.
Debata s tebou je poměrně náročná. Šroubení nemá přechoďák, říkáš, leda když se závity potáhnou oxidy. Ale ony se závity potahují oxidy furt, rychle a při zahřátí přímo bleskově. A naše lehké dotahování závitů, nepřesných závitů, tvorbě oxidů nezabrání. Když čistíš závity jednou denně, tak máš v průměru odpor zesílený půldenní oxidací. Když jednou týdně, tak půltýdenní. Když tam ten závit není a je to z jednoho kusu, tak vůbec.
Nevím, proč bych letoval přechody, které tam nejsou. A nevím ani, proč bych letoval přechody, které tam musejí zůstat. Já přece mluvím furt o odstranění zbytečných přechodů. Nevím proč si myslíš, že spousta lidí nemá přechody na pružinkách a jejich uložení v gripu. Já to mám tady na stole celkem vyvážené. Z těch, co mi tu stojí jich třináct spirálku v okruhu má a třináct nemá. Myslím, že mezi lidmi je víc zařízení, která v gripu proudově namáhanou spirálku má, než nemá. I já mám v šuplíku ještě několik s tou spirálkou.
O přechodech mezi tlačítkem a baterií já debatu vůbec nevedl, ty jsem už z počátku debaty vyloučil. Já psal o tom, že je dobře odstranit zbytečné přechody. Tedy takové, které není třeba. Těchto kontaktů zjevně třeba je, ten návrh na letování baterie má tento smysl jen u tvorby paketů, jak to dělají modeláři, a ti je letují právě proto. A nevím, proč jej taháš do debaty, kde je zjevně nesmylným.

Pravdu máš v tom, že ve světě se daleko víc dbá na vzhled. Někdy špičkový, někdy aspoň špičkově kýčovitý. To má taky vývoj. Po báních přišly žebra a nyní i basreliefy. Ale občas i díky tobě vidím opravdu hezké věci.
Toho, že nebereš řadu argumentů, jsem si už všiml. Není to zase tak neobvyklé, tak mi to ani nevadí.
Taky děláš přehnané závěry.
Vilisáka jsem sebou samozřejmě měl, ale nedělal jsem mu žádné vztahy k veřejnosti. V CB ho znají všichni, co chodí na srazy, už několik měsíců, nejsem sám, kdo ho má a tak není třeba PR.
Když chválím dobrou věc, tak to nemusí být PR. Já prostě chválím dobré věci jen tak. Já tě přece taky nepodezírám, že děláš PR pro špičkové filipínské tvůrce. Já ti věřím, že se ti jejich výtvory prostě líbí. Já ti i věřím, že jsou dobré. Ty, co jsem měl možnost vidět, tak se líbily na obrázcích i mě.

Dobré na této debatě je, že aspoň debatujeme o vapingu. Není to zase tak časté, jak by mohlo být na vaperském webu. Docela si to užívám.
Obrázek
Uživatelský avatar
jura-p
Moderátor
Moderátor
e-Sentinel
e-Sentinel
 
Příspěvky: 1021
Registrován: ned 15. črc 2012 12:53:33
Bydliště: CB
Národní vlajka:
Czech Republic

Re: Přechodový odpor a výkon

Příspěvekod martini » pát 10. led 2014 10:41:15

Víte proč jsem atheista? Protože mi nestačí, když mi někdo tvrdí, že "on tam někde je". A stejně jako se často lidi v zoufalství obracejí k víře, tak i ti, kterým nestačí nějakých těch 15W budou bádat, kde by ještě mohl být zakopanej pes a budou přesvědčení, že to dělaj i pro naše dobro. Jak psal JasonCZ, u nového gripu nemá cenu se o přechodových odporech vůbec bavit, napěťové ztráty jsou dané elektrickou vodivostí použitých materiálů v celku. Fóra jsou plná zaručených návodů. jak ztráty minimalizovat a tak spousta lidí (včetně mně) dělá s čajnašity různé pokusy, ale málokdo si pak ověřuje, jestli je výsledkem skutečný přínos, nebo pouhý dočasný placebo efekt, kterého by dosáhl i podstatně menším úsilím. Dobrým příkladem těchhle mystifikací jsou třeba úpravy, kde se sejme pochromování na mosazných kontaktech a styčných plochách, přestože má mosaz lepší vodivost, tak to na celkové bilanci u gripu s nerezovou trubkou nebude mít žádný vliv. A co hůř, kontakty se budu muset kvůli oxidaci a jiným chemickým reakcím čistit častěji, než v případě toho pochromování. Oni ti číňani nejsou tupý hovada bez vzdělání, to co dělají má většinou (teda to jsem možná přehnal) svoji logiku, nebo důvod. A stejně je to i se závity, když mně někdo připraví o variabilitu na úkor přesvědčení, že vše co je jednodušší bude jednoznačně spolehlivější, tak to jako argument u mně neobstojí. Ano v jednoduchosti je síla, v tom souhlasím, ale ne za každou cenu. Někdy je potřeba se v tom honu na čarodějnice zastavit a zamyslet se nad tím, jestli to skutečně bude k něčemu dobré, nebo si jen odškrtnu další položku na seznamu. Tím se nechci nikoho dotknout, každý dáváme přednost něčemu jinému a každý máme možnost si svá přání plnit po svém :hand
Paps+Heron (hybrid) *** 4Nine+Kayfun nano (hybrid) *** Origin+Aqua (hybrid) *** Sigi8+Ithaka (hybrid) *** Sigi20+Oddy *** JoyeMech+Fogger2 *** 69mod+Magma *** Lab65+Kayfun *** iStick 50+Erlkonigin mini *** G3 mini+Kayfun V3 mini *** eGrip+RBA base *** eGrip II

JSEM ZÁVISLÝ A NESTYDÍM SE ZA TO!
Uživatelský avatar
martini
e-Kuřák fajnšmekr
e-Kuřák fajnšmekr
 
Příspěvky: 376
Registrován: ned 22. črc 2012 10:25:20
Bydliště: Šumperk

Re: Přechodový odpor a výkon

Příspěvekod dobrman » pát 10. led 2014 11:41:47

pokud jde o co nejmenší ztráty a co největší výkon, tak se divím proč ještě nikdo neřeší materiál....

nerez má cca 40x horší vodivost než měď, 20x než hliník a jen nepatrně vyšší než Nichrom, který se používá na odporové spirálky.

měrný odpor (přibližně)
stříbro .... 0,015
měď ...... 0,017
zlato ...... 0,022
hliník ..... 0,028
mosaz .... 0,075
železo .... 0,099
Titan ..... 0,42
nerez ..... 0,80
NiCr ...... 1,08
Kanthal ...1,45

:D :D
Naposledy upravil dobrman dne pát 10. led 2014 12:08:11, celkově upraveno 1
Obrázek
Uživatelský avatar
dobrman
Eyjafjallajökull
Eyjafjallajökull
 
Příspěvky: 3119
Registrován: stř 16. kvě 2012 23:21:12
Bydliště: Jindřichův Hradec
Národní vlajka:
Czech Republic

Re: Přechodový odpor a výkon

Příspěvekod dlouhejbil » pát 10. led 2014 11:55:28

Zlato, chybí ti tam zlato :D
Jinak souhlasím s martinim. :yes
Uživatelský avatar
dlouhejbil
Moderátor
Moderátor
Sádrový ježek
Sádrový ježek
 
Příspěvky: 8290
Registrován: pát 18. lis 2011 16:23:20
Bydliště: Hradec Králové
Národní vlajka:
Czech Republic

Re: Přechodový odpor a výkon

Příspěvekod dobrman » pát 10. led 2014 12:08:57

tak jsem tam fláknul i kus zlata... :D
Obrázek
Uživatelský avatar
dobrman
Eyjafjallajökull
Eyjafjallajökull
 
Příspěvky: 3119
Registrován: stř 16. kvě 2012 23:21:12
Bydliště: Jindřichův Hradec
Národní vlajka:
Czech Republic

Re: Přechodový odpor a výkon

Příspěvekod OldAlien » pát 10. led 2014 12:10:33

Kdysi jsem si pořídil tento nerezový mechanický grip. Hliníkové kroužky jsem dlouho považoval za dizajnovku, až jsem je tam mezi jednotlivé díly nedal a nestačil jsem se divit. Vůbec to nekouřilo, přechoďák jako prase. Oni ty hliníkové mezikroužky fungují jako zlepšení přechodu, mezi jednotlivími díly gripu. Také cesta, jak na eliminaci přechodového odporu.
Obrázek
OldAlien
 

PředchozíDalší

Zpět na Fakta a Mýty

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník